Commerciele Trainingen

U wilt vaker op bezoek bij potentiële klanten of business partners, meer omzet, meer leads.
Met meer dan 35 jaar ervaring met (telefonsiche) acquisitie en onze ervaring in meer dan 200 organisaties, zowel in de profit als not-for-profit sector, kunnen wij u daar mee helpen. Praktisch ingestelde trainingen & workshops met direct en blijvend resultaat (bezoekafspraken, leads etc.)

Onderwerpen

Wij hebben trainingen ontworpen rondom een drietal onderwerpen:

Cold Calling - Van koude prospects warme leads maken
 Telefonische acquisitie -en dan vooral cold calling- blijft voor veel mensen lastig. Vaak wordt het uitgesteld (te druk, offertes maken) of helemaal niet meer gedaan (“netwerken werkt veel beter”, “werkt niet in mijn branche”). Dit terwijl telefonische acquisitie en zeker ook koude acquisitie, één van meest effectieve methodes is om in contact te komen en te blijven met relaties en prospects.

Wij geven u of uw medewerkers zelfvertrouwen, we helpen ze met het opbouwen van acties, van trajecten en van gesprekken. We gaan oefenen met het weerleggen van tegenargumenten, met het doelbewust telefoneren, met het doorvertalen van USP’s etc. etc.

Daarnaast kent deze training een praktijkgedeelte: dus echt bellen en echt afspraken in uw agenda.

Win Back / Cross Sell / Up Sell

Om oude klanten terug te winnen, om orders te verkrijgen en te vergroten, om in contact te blijven met je relaties en om bijvoorbeeld andere producten / diensten aan het te verkopen, is de telefoon ook een uitstekend medium.

Wij helpen u met het opbouwen van acties, van trajecten en van gesprekken. We gaan oefenen met het ombuigen van gesprekken, met het doelbewust telefoneren, met het inventariseren etc. etc.

Na de theorie volgt het praktijkgedeelte: dus echt bellen met (oude) klanten en relaties. 

Consultive Selling - van warme lead naar klant
Dan heeft u een afspraak, maar dan moet u nog converteren naar klant.
Consultative selling, oftewel adviserend verkopen, is een verkoopmethodiek, waarbij u zich verplaatst in de situatie van ander. U verdiept zich in zijn probleem of zijn uitdaging. Kortom: meedenken in plaats van ‘dozen schuiven’. Dit resulteert over het algemeen in meer verkoop en een hechte vertrouwensband met uw klant.

Het geleerde wordt geoefend door middel van rollenspellen. Daarnaast is een stuk coaching (misschien zelfs meegaan met afspraken) hier op zijn plaats.

Begeleid Acquisitie Traject (B.A.T.)

Een traject waarbij we na een basis training gedurende langere tijd aan de slag gaan met uw prospects, uw (oude) klanten of uw relaties. We blijven de deelnemers monitoren, begeleiden en enthousiasmeren. Daarvoor komen we periodiek op locatie en gaan samen werken (telefoneren). In de tussenliggende periodes worden de acquisitie resultaten gemonitored, beoordeeld en besproken.

Door deze nazorg blijft u positief resultaat (leads, afspraken pipeline) houden, niet alleen vlak na de training, maar gedurende de hele periode van het traject.

Download hier onze folder over ons Begeleid Acquisitie Traject

Wat levert het op?

Door het praktijkgedeelte en de nazorg: direct en blijvend resultaat!
Afspraken in uw agenda (of die van uw medewerkers/sters), meer omzet, hogere conversie op offertes, meer verkoop aan bestaande klanten, pro-actieve houding t.o.v. (oude) klanten en prospects, inzicht in het traject en het voorbereiden van succesvolle telefonische acquisitie, een database met een schat aan informatie etc. etc.

Algemene gegevens

Al onze trainers zijn afkomstig uit de praktijk. Er wordt dan ook gewerkt vanuit de praktijk en minder nadruk gelegd op theoretische kennis.
Alle trainingen zijn 100% afgestemd op uw organisatie, uw medewerkers en hun situatie.
Wij hebben een eigen trainingslocatie in Den Haag, maar trainingen worden ook in-company gegeven.
Indien u alleen of met een kleine groep wilt deelnemen kunt u altijd even informeren naar de mogelijkheden.